Update weeskinderen Zuid-Soedan

De situatie in Zuid-Soedan is helaas nog niet verbeterd. De kinderen uit het weeshuis in Loa kunnen nog niet terugkeren. Ze zijn nog steeds ondergebracht in het vluchtelingenkamp in Noord Uganda. Van de UN hebben ze een stuk grond gekregen om op deze plek een leven op te bouwen. Hier zijn ze druk mee bezig door het bouwen van een keuken, wc’s en hek om de compound. Een aantal kinderen hebben de mogelijkheid om school in Uganda voort te zetten. De scholen zijn door alle vluchtelingen alleen overvol, daarom is school nu niet voor alle kinderen toegankelijk.

Door de oorlog wordt de leiding van het weeshuis continu geconfronteerd met nieuwe weeskinderen. Dit heeft er toe geleid dat het aantal kinderen nu is verdubbeld. Sowieso is er veel nood in het vluchtelingenkamp. Mensen vragen bij de leiding van de kinderen om eten en andere ondersteuning. Als stichting proberen we daarin niet teleur te stellen. We helpen met kleine dingen om ook die mensen te bemoedigen, zodat ze de hoop niet verliezen.

img_7802 img_7804 img_7807 img_7808

img_7796 img_7801