Onderscheidend vermogen

Stichting Barnabas versterkt lokale leiders in hun missie om Jezus te volgen, juist daar waar hun medemensen beschadigd, kwetsbaar en alleen staan. We richten ons hier niet op grote organisaties, maar op kleine initiatieven, wat wel veel kracht kan hebben als het versterkt wordt.

Stichting Barnabas staat voor persoonlijk contact met lokale leiders in de projectlanden, diezelfde persoonlijke benadering hebben we ook naar onze achterban. De stichting is opgestart vanuit reizen die in afgelopen 25 jaar hebben plaatsgevonden. Hierdoor hebben we een rijk, maar ook betrouwbaar netwerk kunnen opbouwen.

Stichting Barnabas fungeert als een brug tussen onze betrokken achterban in Nederland en de kwetsbare mensen in de projectlanden. We stimuleren donateurs en betrokkenen om een verschil te maken met hun donatie, gebed of bezoek. In het goede doelen landschap is er veel discussie of gedoneerd geld goed terecht komt. Stichting Barnabas stelt zich tot doel om meer dan 95% van de donaties daadwerkelijk aan de projecten te besteden.