School voor Syrische vluchtelingen in Libanon groeit

Afgelopen november reisde een klein team af naar Libanon. Het doel van de reis was om onze contacten en vriendschappen te versterken en een plaatselijke basisschool, het Educational Center, te bezoeken. Het Educational Center geeft les aan voornamelijk kinderen van gevluchte Syrische gezinnen. Het grote verschil met een “gewone” school  is, dat de kinderen elke dag met veel liefde onderwijs krijgen. De school is een veilige plek voor kinderen, die alles verloren hebben. De staf en vrijwilligers voorzien in stabiliteit en acceptatie voor deze kinderen, die uit oorlogsgeweld komen. We zagen met eigen ogen de liefde en toewijding van het personeel. We zijn blij dat we als Stichting Barnabas hierin mogen meehelpen. Van verschillende kinderen hebben we hun “thuis” situatie gezien, door bij diverse gezinnen op bezoek te gaan en met de ouders te zitten, naar hen te luisteren en voor hen te bidden. Ook is er een dag voor moeders georganiseerd, wat voor hen een feestje was!