Samen op onze knieën voor Libanon

Tijdens de Week van gebed voor Libanon (16-23 november) bidden christenen uit heel Nederland voor de inwoners van Libanon, die in grote crisis verkeren. Meebidden kan via www.bidvoorlibanon.nl door aan te haken bij een livestream of thuis mee te bidden.

Vandaag is het precies drie maanden geleden dat Libanon in het hart is getroffen. De verwoestende explosie op 4 augustus in de haven van Beiroet staat op ons netvlies gebrand. Naast de economische crisis, het vluchtelingenprobleem, de extreme inflatie, een dreigende hongersnood en de corona pandemie, is de explosie de genadeklap voor het toch al instabiele land. Tijdens de Week van gebed voor Libanon worden christenen in Nederland opgeroepen om te bidden voor herstel van dit land.

Joël Voordewind (ChristenUnie) beveelt deze gebedsweek aan: “Libanon is zo verdeeld, er zijn veel tegengestelde belangen en er is pijn uit de eerdere burgeroorlog. Laten we bidden voor bruggenbouwers en vredestichters. Politieke en maatschappelijke leiders die de eenheid in het land kunnen terugbrengen. Laten we bidden voor de vrede van Beiroet.”

Week van gebed voor Libanon is een initiatief van onder andere Frontiers, Stichting Barnabas, Operatie Mobilisatie, Near East Ministry en Interserve. Matthijs Varwijk (Stichting Barnabas) is zelf in Libanon geboren: “Voor de complexe problemen in Libanon is geen makkelijke oplossing. Maar ik geloof in een God die door ons gebed heen, herstel wil brengen in Libanon. Ik ben ontzettend blij dat we met verschillende organisaties deze gebedsweek organiseren.’’

Meedoen? Aanmelden kan via www.bidvoorlibanon.nl