Reisverslag bezoek Pakistan

op het platteland

In november 2015 hebben we met een klein team verschillende projecten in Pakistan bezocht.

Op verschillende plekken in Pakistan sponsort stichting Barnabas scholen. Op deze manier kunnen de schoolfees laag blijven, zodat ook de arme kinderen toegang hebben tot onderwijs. Het was mooi om een aantal scholen te kunnen bezoeken. We hebben gezien dat kinderen leren lezen en schrijven en ook de engelse taal meekrijgen. Op het platteland is onderwijs voor kinderen nog lang niet vanzelfsprekend, maar gelukkig zijn er steeds meer ouders die er de waarde van inzien. Op twee plekken hebben we, door Nederlandse kinderen versierde en gevulde, schooltasjes kunnen geven. Dit vonden de kinderen geweldig!

kinderen leren engels op schoolkinderen hebben een schooltasje gekregenwe vragen kinderen om op de kaart Nederland aan te wijzen

Vanuit Nederland hebben we apparatuur mee kunnen nemen voor een medische kliniek in een klein dorp vlakbij Multan. Onze lokale contactpersonen hebben hebben deze kliniek opgericht, omdat er helemaal geen medische hulp aanwezig was in het dorp. Vanuit de stichting hebben we in dit dorp ook kunnen helpen met voedselpakketten voor de allerarmste gezinnen. de medische kliniekvoedselpakketten

?>