Jouw jurk = haar droom!

In Pakistan is het leven niet eenvoudig. Van de bevolking leeft 33% onder de armoedegrens en er is een voortdurende dreiging van terrorisme. Met de vrouwenrechten is het ook niet goed gesteld; 90 procent van de vrouwen wordt blootgesteld aan (huiselijk)geweld. Verder gaan ondanks de leerplicht lang niet alle kinderen naar school door gebrek aan geld of onderwijsmogelijkheden. Meisjes worden hierin meer achtergesteld dan jongens. Ruim één derde van de meisjes gaat niet naar de basisschool en twee derde van de meisjes volgt geen middelbaar onderwijs.

Dat zien we graag anders! Samen met jou wil Stichting Barnabas in Pakistan een startende onderneemster helpen om basisonderwijs voor arme kinderen in haar omgeving toegankelijk te maken.

Dromen van onderwijs voor de armen
Stichting Barnabas is al jarenlang actief in Pakistan door op projectbasis arme gezinnen te ondersteunen. Een lokale contactpersoon die zelf onderwijzeres is, heeft als droom om zelf een school te starten waar onderwijs wordt geboden aan arme kinderen. Om deze droom werkelijkheid te laten worden is geld nodig. Om het onderwijs te bekostigen is het idee ontstaan om een trouwjurken verhuurbedrijf op te zetten.

Dromen van een witte jurk
Veel vrouwen in Pakistan dromen van een mooie witte trouwjurk, maar dit is voor hen onbetaalbaar. Door gebruikte, westerse jurken te importeren en te verhuren wordt het voor deze vrouwen toch mogelijk om te schitteren in zo’n prachtige witte jurk.

Bouw jij mee aan deze droom?
Jij kan helpen door jouw trouwjurk te doneren. Je maakt hiermee niet alleen een droom van meerdere Pakistaanse vrouwen waar, maar je maakt tegelijkertijd basisonderwijs medemogelijk voor arme kinderen. Hoe gaaf is dat!? Naast trouwjurken zijn accessoires zoals een sluier, handschoenen, stola, bolero of jasje ook welkom.

Meedoen!

Je kan meedoen door voor 1 juni 2017 een mail te sturen naar Jouwjurkhaardroom@hotmail.com. In de mail ontvangen we graag de volgende informatie:

• Naam
  • Uit welk jaar is de jurk?
  • In welke staat is van de jurk?
  • Is de jurk na gebruik gestoomd?
  • Wat is de maat van de jurk?
  • Zijn er eventuele bijzonderheden van de jurk?

Graag ontvangen we één of meerdere foto’s van de jurk, waarvan in ieder geval een foto waarop je de jurk zelf draagt.

Samen met onze lokale partner in Pakistan beoordelen we of jouw jurk geschikt is om mee te doen aan het project. Je hoort eind juni of je jurk mee kan doen.