Bezoek rampgebied

Drie maanden na de aardbeving horen we weinig meer over de situatie in de getroffen landen. Toch zijn nog velen dak- en thuisloos, gaat het puinruimen gestaag en duurt de wederopbouw nog jaren.

Inmiddels hebben twee Barnabasteams een bezoek gebracht aan het gebied. De verhalen, het verdriet en de ravage was zeer indrukwekkend. Een van de personen die het team bezocht, verwoorde hun situatie als volgt: “We hebben geen gisteren, er is geen vandaag, we hebben geen toekomst”. Hij is gebroken en voelt zich alleen staan in de ellende. Hij zei: “Niemand komt ons helpen, niemand zoekt ons op”.

Dankzij giften die binnenkwamen konden we direct noodhulp bieden, zoals het uitdelen van voedsel, matrassen en hygiëne artikelen. Daarnaast is er hulp verleend aan gezinnen die in tentenkampen wonen. Ze zijn op de vlucht geslagen voor oorlogsgeweld en nu opnieuw troffen door natuurgeweld. Nog steeds is hulp hard nodig en blijft Barnabas hulp bieden.