Kerstactie Pakistan

De sfeerverlichting is opgehangen in de winkelstraat. We doen inkopen en er worden plannen gesmeed om samen de feestdagen door te brengen. Misschien maak je zelfs al plannen voor het nieuwe jaar? Het is goed om stil te staan. Met elkaar het leven te vieren en plannen te maken voor de toekomst.

Tegelijkertijd is het leven niet altijd een feest. In Pakistan leven veel christenen onder moeilijke omstandigheden. Ze vormen een minderheidsgroepering en moeten genoegen nemen met laagbetaalde banen. Ze werken bijvoorbeeld als schoonmaker, straatveger of in een baksteenfabriek. Dit betekent lichamelijk zware arbeid voor weinig geld. Van hun salaris kunnen ze niet- of moeilijk rondkomen.

Wat een contrast met ons leven, dat de komende maand in het teken staat van samenzijn, eten en cadeautjes. Wij willen arme christelijke gezinnen in Pakistan bemoedigen met een kerstpakket, gevuld met basisbehoeften. De pakketten worden persoonlijk gebracht door verschillende voorgangers in heel Pakistan. We willen hen eraan herinneren dat Jezus kwam om hoop en vrijheid te brengen. Vrijheid voor ons, maar ook voor hen.

Hoeveel gezinnen wil jij sponseren met een kerstpakket?

• Geef 15 euro voor een kerstpakket voor één gezin
  • Geef 30 euro voor twee kerstpakketten voor twee gezinnen