Micro-ondernemerschap in Libanon

In Libanon is de situatie alleen verslechterd afgelopen jaar. Waar de lokale munt 1500 waard was tegenover een dollar is dat inmiddels 23.000 tegenover een dollar. Iedereen wordt hard geraakt door de crisis. Stichting Barnabas helpt door de meest kwetsbare gezinnen te steunen met voedselpakketten, maar ook door maatwerk te leveren indien mogelijk.

Micro-ondernemerschap krijgt steeds meer focus binnen onze stichting en deze prachtige vissersboot uit Zuid-Libanon is daar een prachtig voorbeeld van. De boot, die de ”goede herder” heet, symboliseert de hoop die er nog steeds is in Libanon. Stichting Barnabas heeft deze visser geholpen om zijn boot op te knappen, zodat hij in staat is zelfstandig in inkomen te voorzien!

?>