Basisschool Syrische vluchtelingen

De meeste Syrische vluchtelingen worden opgevangen in de regio. Een Libanees contact van ons is een schooltje gestart in 2013. Wat begon met enkele kinderen, is inmiddels een goed draaiende school met 175 kinderen. Wij hebben incidenteel deze school de afgelopen jaren ondersteunt. Deze school is een concrete investering in de meest kwetsbare groep van een oorlog: kinderen. De basisschool biedt hoop voor de toekomst omdat kinderen leren lezen, schrijven en algemene kennis opdoen. De ouders betalen tevens een bijdrage.

Bijkomend effect is dat de school zo’n 14 medewerkers telt die een salaris ontvangen, en dus draagt de school ook bij aan werkgelegenheid binnen Libanon. Zowel Syrische vluchtelingen als Libanezen zijn actief op de school en zijn dus niet meer afhankelijk van hulp!

—————————————————————————————————————————————–

Twee scholen in Nunspeet hebben gespaard voor deze vluchtelingkinderen afgelopen schooljaar. Heb je als school ook interesse, laat een berichtje achter via ons contactformulier.