Zuid-Soedan

Stichting Barnabas is sinds 2006 betrokken met kleinschalige hulpprojecten in Zuid-Soedan. In de tijd van de burgeroorlog verbleven weeskinderen in een vluchtelingenkamp in eenvoudige hutten. Dit vluchtelingenkamp was destijds in Noord-Oeganda, waar een familie jarenlang de zorg voor de wezen op zich nam. Later is er een gebouw gekomen in Loa, Zuid-Soedan. Wij ondersteunen deze kinderen en zo ontvangen zij liefde, voedsel, onderwijs en een dak boven hun hoofd. Ook bevoorraden we met regelmaat een lokale medische kliniek. In deze kliniek zijn door de jaren heen al tientallen baby’s geboren.

Helaas zijn de kinderen door de burgeroorlog die in 2016 begon uitgeweken naar een vluchtelingenkamp in Noord-Oeganda. Onze steun is extra hard nodig. We hebben ons tot doel gesteld dat de kinderen naar school kunnen gaan op lokale scholen en zetten ons in zoveel mogelijk kinderen in scholing te voorzien.